مرکز تحقیقاتی Sensor Tower با بررسی عملکرد اپلیکیشن‌ها‌ در ماه آوریل اعلام کرد که تیک تاک توانست در این بازه زمانی، درآمد ۷۸ میلیون دلاری را ثبت کند.

این میزان درآمد از تمامی‌کاربران هر دو پلتفرم اندروید و آی او اس بدست آمده و تیک تاک را بالاتر از دیگر اپلکیشین‌ها‌ی موجود در بازار قرار می‌دهد. بر اساس این گزارش، تیک در صدر فهرست پردرآمدترین اپلیکیشن‌ها‌ در آی او اس مشاهده می‌شود و به دنبال آن اپلیکیشن‌ها‌ی یوتیوب و تیندر را می‌بینیم.

در فهرست ارائه‌شده، اپلیکیشن‌ها‌ی بازی فهرست نشده است. گفته می‌شود که در ماه آوریل، مدت زمانی که کاربران تیک تاک به کار با این اپلیکیشن اختصاص دادند، به نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته، رشدی ۱۰ برابری داشت

طبق گزارش Sensor Tower، بخش زیادی از درآمدهای تیک تاک از کاربران چیی بدست آمده به طوری که ۸۶ درصد از مجموع هزینه‌ها‌ متعلق به چینی‌ها‌ بوده است. آمریکا با اختصاص ۸٫۲ درصد از مجموع هزینه‌ها‌، در رده دوم ایستاده است.

از دیگر اپلیکیشن‌ها‌یی که حضور آن‌ها‌ در لیست ۱۰ اپلیکیشن پردرآمد توجهات را به خود جلب کرده،  نتفلیکس و دیزنی پلاس است که بدلیل محدودیت‌ها‌ در خروج از منزل و همچنین ماندن بیشتر افراد در منازل، رشد محسوسی را در میزان استفاده و درآمدها تجربه کردند.

این مرکز تحقیقاتی در گزارش خود آورد که تیک تاک همچنین توانسته عنوان بهترین اپلیکیشن را در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ را از آن خود کند. تاکنون این اپلیکیشن بیش از ۲ میلیارد بار توسط کاربران در سراسر جهان و از طریق فروشگاه‌ها‌ی اپ استور و گوگل پلی دانلود شده است. این در حالیست که تعداد دانلودهای تیک تاک حدود ۵ ماه پیش، برابر با ۱٫۵ میلیارد بار بود.

پیش‌بینی حاکی از آن است که محدودیت‌ها‌ و مقررات اعمال شده در پی شیوع کرونا در جهان اعمال، برای بسیاری از تولیدکنندگان اپلیکیشن‌ها‌ خبر خوبی بود و توانستند بیش از پیش بر تعداد کاربران و همچنین درآمدهای خود اضافه کنند.

منبغ: آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *